У Европи, у протестантском и псеудо-католичком западу, ових дана је популарна потрага за богословским оправдањем хомосексуализма. Потребно је изнаћи библијско оправдање, па се тим теолозима учинила згодном прича о исцељењу римског капетана у Капернауму (Лк 7,1-10), који самог себе проглашава недостојним било какве посете Христове и у којој је Господа фасцинирала величина вере тог капетана. Тумачење је засновано на кривим претпоставкама о једној врло деликатној вези између капетана и слуге, посилног. Ти тумачи верују да је њихов однос био попут оног који се збио између Давида и Јонатана. Други, пак, теолози, веле да је у том догађају исцељена управо таква веза, те да је римски капетан вером одушевио и засенио Господа Христа који их је исцелио и од хомосексуализма. Постоји и трећа верзија тумачења, а она је радикална, по којој се исцељење схвата као благослов хомосексуализма и благослов хомосексуалне заједнице. Круцијални аргумент у корист овог тумачења лежи у разумевању речи која је преведена врло уопштено као слуга са изворне речи "παῖς". Та реч, у античком поимању и употреби је означавала и слугу, дечка унајмљеног зарад сексуалних потреба. Није правилно узети овај еванђелски догађај као благослов хомосексуализма. Библијски, хомосексуализам је изопаченост која је последица напуштања вере у Бога (Рим 1, 24-27; 1 Кор 6,19+0; 1 Тим 1, 10). Он је еванђелски неуредан и у сваком случају је "гадан пред Господом", те се не може благословити, а ни одобрити. У њему нема ничег за благослов, јер нема плодности, новог живота, рађања. Хомосексуализам је обмана од ђавола и може се исцелити покајањем. У евангелију суботе 5. недеље по Луки 7,1-10 болесног слугу господар назива ПАIς(7,8) али у Евангелију недеље 7. по Луки 8,41-56 Господ Јаирову кћер буди речима "Н ПАIς ЕГЕIРОY"(8,55)...