За Велики петак страдања и смрти са недељом Воскресења православни су имали назив: крсноваскрсна Пасха=σταυροαναστάσιμο Πασχα . Свети Оци ово свето тродневље : Велики петак, Велику суботу и Воскресење распетог, погребеног и воскреслог истичу као Христову Пасху. Нови је живот проврео из Христове искупитељске смрти, те ће се ово Пасхално, Воскресењско тродневље звати воскресно.  Господ се јавља као Искупитељ свих нас које је он извео својом смрћу и воскресењем у вечни живот.  "Заповијест нову дајем вам; да љубите једни друге, као што ја вас љубих, да и ви љубите једни друге" (Јн 13, 34). Богатство Тајне вечере чинило је даривање евхаристије и свештенства. Еванђеље нам говори о смиреној љубави и пожртвованом служењу новог свештенства. Опрао је апостолима ноге и тако нам је себе ставио као узвишени пример, те и посведочио своју љубав до краја.

Ево, дошао је час Господњег прелазка (пасхе) из овог света к Оцу. Богочовек даје самог себе у чиновима опрашртања и прања ногу апостолима, у дирљивој беседи апостолима, страдању и смрти. Колико се Господ понизио док је апостолима прао ноге!? - Опрао је ноге Учитељ ученицима, Богочовек људима, Једини Свети грешницима! Када је он будући Бог опрао ноге апостолима, онда и они то исто морају да учине једни другима. Ориген, и други Оци цркве, у овом чину су видели светотајинско значење. Неки пак мисле  да их је овим обредом прања нногу припремио за проповедање Еванђеља, други да им је тим чином опростио грехове, а трећи да их је тако припремио за служење пресвете Литургије. Смирена љубав Господња просвећује, препорађа, чисти и обожује. Господње смирење преко препорођења (крштења) до евхарситије (светог причешћа) непрестано се обнавља умножава и шири на васцелу васиону!