Браћо и сестре, када сам видео у Светој Катарини под Синајем Синајског Господа сведржитеља, ремек дело иконописне уметности, стојећи и дрхтећи пред Њим нисам се само дивио лепоти и изражајности иконе, већ назревању онога Живог Господа који се крио у њој. Дух те иконе се не види телесним очима, али се сазиру њена дејства. Улива молитву сазиратељу и снажну веру, безусловну, оплемењену вољу за верно испуњавање светог Еванђеља и састрадавање са новим народом Божијим. Све се то, и више од тога, види на тој икони ако смо стекли духовне очи. Увек је тако када је реч о правој духовности. Не може се описати, не може се видети, али се јасно могу видети плодови учинци духа, где је Свети Дух на делу. Нешто се слично догодило и са светим апостолима када су осветљени огњеним језицима. Долазак Благодатног Огња над апостоле описао је Свети Лука у другој глави Дјела апостолских. Златасти Огањ светли, просијава и даје топлину, те и прочишћује наше грешне дух-душе. Тај Огањ је топлина која даје животну моћ и моћ стваралаштва.

Свим срцима који су га примили и кроз која је просијао дао је светотајинску моћ, јакост, крепост, која их је одухдушевљавала најпре за проповедање светог Еванђеља, па и за сведочење до смрти. Никад ту благодатну благу моћ нису јаче уосетили и уодуховили се. До малочас су били престрашени, сметени и непостојани, а сада постају мужествени, трезвеноумни и сигурни.

Дух Свети је Бог исто као Бог Син и Бог Отац, те и јединосушан са Њим. Он од искони произилази од Оца и обожава се и слави као трећа ипостас Пресвете Тројице. Отац и Син се у Духу Светом љубе бескрајном љубављу. Дух Свети је Огањ Очеве и Синовље међусобне љубави. Отац кроз Сина шаље Светог Духа и нама. Најочигледније сам сазирао делотворност и присутност Духа Светог у живим светима који су ме усинили. Беседити о њима, за мене је и безвремено откривање трагова благодати Духа Светог у нама.

Дух Свети је Учитељ и Просветитељ, Одгојитељ и Властитељ светих. Он је Дахнитељ. Он је Дханије и Дихај надахнућа. Без вођства Духа нема ореола светости, а ни светлости. Без Духа Светога нема дарова мудрости, ума, савета, моћи, лепоте, знања, богословља, побожности и страха Божијег. На ту духовну гозбу светих сви смо позвани. Само Дух Свети може савремену нашу помесну Цркву учинити веродостојном ако је у складу са светим Оцима. Ако Духом живимо, по Духу и да ходимо (Гал 5, 25). Зато настојмо да живимо потпуним хришћанским животом у науци апостолској, и у заједници, у ломљењу хљеба и у молитвама (Дап 2, 42).