Бог који живи са нама

Ис 7, 9-14

 

Ако не вјерујете нећете се одржати (7, 9). Чујемо ли ми ове речи о наталитету, прираштају? Да ли је јасно да ће се одржати само онај народ који верује.

Јудејски цар Ахаз сазнаје да га његов моћан сусед асирски цар намерава да нападне и устоличи се на престолу поред Јерусалима. Ахаз се силно уплашио и настојао је да нађе савезнике, који би га у случају напада бранили. Снадбео је богато Јерусалим водом да би у случају опсаде опстао у животу. Још данас се може видети тај Ахазов водовод. Пророк му се противи и приговара му. Савезници су му само људи који мало могу помоћи. Од пророка Исаијие је благовештена највећа помоћ. Ишти знак од Господа Бога својега, ишти оздо из дубине или озго са висине (7, 11). Ахаз је остао неповерљив и није га било могућно уверити, мада му је сам Господ рекао ово. Биће да се цар Ахаз више уздао у своју војну силу и наоружање, војну вештину, него као нестваран, недохватан и незаинтересован за наше историјско-политичке прилике на земљи. Стога је Ахаз одлучио: Нећу искати, нити ћу кушати Господа! (6, 12). „Преломио“ је. И на крају, треће пророково заузимање најављује да ће сам Господ дати Знак који се приближио: Ето дјевојка ће затрудњети и родиће сина, и наденуће му име Емануило (6, 14). Емануил значи Снамабог. А од наших имена Снамабогу најближи је Чедомир.

Многе су се распре водиле о том најављеном Младенцу Емануилу као о Царском Сину. Јевреји су покушали да тумаче Исаију тако што ће довести у везу са рођењем Ахазовог сина Езикије. Он им се чинио као највероветнији најављенији ослободилац Јеврејства. Хришћанске егзегете и сво новозаветно предање види у том пророчанству вео за благовештење Христовог рођења. Он ће бити савршен и у Њему ће људи препознати  будућег Цара над царевима који ће заменити Царску Династију.

Библијски, старозаветни, Бог није само „приземан“, Бог на Земљи. Он се јавља и као Бог Наднебесја. Ондосно, Он не заборавља ни „хоризонталу“. Бог је Емануил – Снамабог, који склапа савез са својим народом да би у Новом завету (савезу) постао Један у Тројици који живи с нама, Брат наш.